>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

بهترین فیلم های سبک علمی تخیلی

بهترین فیلم های سبک علمی تخیلی

بهترین فیلم های سبک علمی تخیلی

مهدی خاتمیان

مهدی خاتمیان

فعال حوزه مدیا | نویسنده

بهترین فیلم های سبک علمی تخیلی

سبک علمی تخیلی در دنیای سینما همیشه جذابیت ویژه‌ای داشته است و فیلم‌های فوق العاده‌ای در این زمینه ساخته شده است. در زیر، برخی از بهترین فیلم‌های سبک علمی تخیلی را به شما معرفی می‌کنیم:

تاریخ انتشار: 25 ژوئن 1982 (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: ریدلی اسکات
بودجه: 30 میلیون تومان، 28 میلیون تومان
توزیع کننده: برادران وارنر، برادران وارنر پیکچرز
اقتباس از: آیا اندرویدی ها رویای گوسفند برقی را می بینند؟
فیلمبرداری: جردن کراننوث

در زمان نزدیکی که تمدن بشری در حال افول است و انسان‌های تولیدی به نام رپلیکانت‌ها وجود دارند، یک کارآگاه به نام ریک دِکارد به دنبال شناسایی و نابود کردن یک گروه از رپلیکانت‌های خلافکار است. این فیلم کلاسیک توسط کارگردان معروف ریدلی اسکات ساخته شده و محبوبیت بسیاری بین علاقمندان به سینما و فیلم‌های علمی تخیلی دارد.

به کارگردانی:lana and lilly wachowski
نوشته شده توسط:lana and lilly wachowski
تهیه کننده جوئل سیلور

ماتریکس، یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های سبک علمی تخیلی است که توسط کارگردانان و خواهران واچوسکی ساخته شده است. داستان این فیلم درباره‌ی دنیای ماوراءالطبیعی است که توسط یک هوش مصنوعی برای زندگی بشریت کنترل می‌شود و یک هکر به نام نیو به عصری جدید از واقعیت می‌آید.

به کارگردانی: کریستوفر نولان
نوشته: کریستوفر نولان
تولید شده توسط: اما توماس، کریستوفر نولان

Inception، یک ماجراجویی ذهنی است که درباره یک سارق حرفه‌ای با استعداد به نام دام کاب به انجام یک کار جرأت‌آور در حوزه سرقت از خواب دیگران می‌پردازد. این فیلم با داستان پیچیده‌ای که باعث پرسشگری در مورد واقعیت می‌شود، بسیار محبوب است.

 

همچنین بخوانید:

به کارگردانی: دنیس ویلنوو
فیلمنامه توسط: اریک هایسرر
بر اساس «داستان زندگی تو»
توسط: تد چیانگ
تولید شده توسط: شان لوی، دن لوین، آرون رایدر
دیوید لینده

این فیلم به کارگردانی دنیس ویلنوو و با بازی امی آدامز در مرکز داستان قرار دارد. در این فیلم، زمانی که ۱۲ تخت فضایی ناشناخته در سراسر جهان ظاهر می شوند، یک متخصص زبان به نام لوییس بانکس (نقش امی آدامز) باید تلاش کند تا نحوه ارتباط برقرار کردن با موجودات فضایی را کشف کند.

به کارگردانی: کریستوفر نولان
نوشته شده توسط: جاناتان نولان، کریستوفر نولان
تولید شده توسط: اما توماس، کریستوفر نولان،
لیندا ابست

کریستوفر نولان با یکی دیگر از اثرهای خلاق خود، “interstellar“، به عمق فضا پرده برده است. داستان این فیلم در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد که رویای مستعمره‌نشینی در سیارات دیگر تبدیل به واقعیت شده است و همگام با آن، انسان‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

همچنین بخوانید:

جمع بندی:

این اثار فقط تعدادی از فیلم های علمی تخیلی سینمای جهان بود ولی با این حال امیدواریم لیست فیلم‌ها به دلتان بنشیند و بتوانید این شاهکارهای سینمایی را تماشا کنید! توصیه می‌کنم در هر صورت قبل از تماشای هر فیلمی، نقد و بررسی‌های دیگران را هم مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی کاملا درست برای خودتان داشته باشید.

ایده پرداز متن: ارشیا نمکی
مقالات دیگر:
دیدگاه ها: