>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

“بیو گرافی Steve Russell”

“بیو گرافی Steve Russell”

“بیو گرافی Steve Russell”

مهدی خاتمیان

مهدی خاتمیان

فعال حوزه مدیا| نویسنده

Steve Russell

استیو راسل دانشمند کامپیوتر آمریکایی و محقق هوش مصنوعی است. او بیشتر به عنوان یکی از سازنده های بازی ویدئویی Spacewar! شناخته می شود که اولین بازی ویدئویی محسوب می شود. راسل در سال 1937 در لینکلن، نبراسکا به دنیا آمد. او در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) تحصیل کرد و در آنجا مهندسی برق خواند. راسل در حالی که در MIT بود، در گروهی از دانش‌آموزان که یک راه‌آهن مدل را ساختند و راه‌اندازی کردند، درگیر باشگاه راه‌آهن مدل فناوری (TMRC) شد. در سال 1961، راسل و سایر اعضای TMRC Spacewar!، یک بازی دو نفره را ساختند که روی کامپیوتر PDP-1 بازی می‌شد. جنگ فضایی! یک بازی پیشگامانه بود که بسیاری از عناصر رایج در بازی های ویدیویی امروزی را معرفی کرد، مانند شخصیت های کنترل شده توسط بازیکن، دشمنان و قدرت های بالا.

پس از فارغ التحصیلی از MIT، راسل برای تعدادی از شرکت ها از جمله Digital Equipment Corporation (DEC) و Xerox PARC کار کرد. او همچنین در دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی تدریس کرد. راسل در سال 1972 شرکت بازی های رایانه ای Syzygy را تأسیس کرد. Syzygy تعدادی بازی از جمله Star Raiders را توسعه داد که یکی از اولین بازی های ویدئویی نقش آفرینی محسوب می شود.

جمع بندی:

راسل جوایز متعددی را برای کار خود در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دریافت کرده است. در سال 2007، او به آکادمی ملی مهندسی راه یافت. او در سال 2012 جایزه تورینگ را دریافت کرد که بالاترین افتخار در علم کامپیوتر محسوب می شود.

مقالات دیگر:
دیدگاه ها:

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها
تبلیغات