>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

غمگین ترین انیمیشن های جهان

غمگین ترین انیمیشن های جهان

غمگین ترین انیمیشن های جهان

مهدی خاتمیان

مهدی خاتمیان

فعال حوزه مدیا| نویسنده

در اینجا به برخی از غمگین‌ترین انیمیشن‌های سینمایی می‌پردازم همراه با توضیحات و امتیازهای IMDB. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت ببرید.

1.(Grave of the Fireflies) - IMDb: 8.5/10

این انیمیشن ژاپنی، به نوشته و کارگردانی ایسائو تاکاهاتا می‌باشد. داستان دو برادر جوان در دوران جنگ جهانی دوم در ژاپن را روایت می‌کند. آن‌ها باید در زمان کمبود غذا و بمباران شهر برای زنده ماندن تلاش کنند. این انیمیشن به شدت دردناک و غم‌انگیز است و موضوعات مانند جنگ، پناهجویی و فقر را به تصویر می‌کشد.

نام “قبر کرم های شب تاب” برگرفته از یک افسانه بومی آمریکایی است که از زن جوانی می گوید که آنقدر زیبا بود که همه مردان روستایش او را دوست داشتند. با این حال، او نیز بسیار مغرور بود و از ازدواج با یکی از آنها نیز خودداری کرد. روزی غریبه ای خوش تیپ به روستا آمد و زن جوان عاشق او شد. آنها ازدواج کردند و سالها در کنار هم زندگی خوبی داشتند. اما روزی مرد غریبه ناپدید شد و زن جوان دلش شکست. او از اندوه درگذشت و در قله کوه به خاک سپرده شد. گفته می شود پروانه هایی که اکنون این یکپارچه را می پوشانند روح خواستگاران زن جوان هستند که هر سال به سوگ مرگ او می آیند.

این انیمیشن پیکسار توسط پیت داکتر کارگردانی شد و داستان یک مرد مسن به نام کارل فردریکسن را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد به تنهایی به سفری ماجراجویانه در کنار خانه خود برود. این انیمیشن علاوه بر زیبایی و ماجراهای آن، تم‌های غم‌انگیزی مانند از دست دادن افراد عزیز، تنهایی و خشم را نیز به تصویر می‌کشد.

«(بالا)» برنده دو جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند و بهترین موسیقی متن شد و نامزد سه جایزه دیگر از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اورجینال شد. همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن بلند و جایزه بفتا برای بهترین فیلم انیمیشن شد.

این انیمیشن محصولی از دیزنی است که داستان سیمبا، شیرجوانی است که پس از مرگ پدرش، باید به سرزمین غرور برگردد و قدرت خود را به عنوان پادشاه حیوانات به دست آورد. این انیمیشن تمام طیف احساسات را شامل می‌شود؛ از لحظات سرزنده و شاد تا غم و اندوه از دست دادن عزیزان.

شیر شاه به خاطر انیمیشن، موسیقی و داستانش مورد ستایش قرار گرفته است. این انیمیشن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های تمام دوران شناخته می شود. در سال 2016، این فیلم برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره به عنوان “از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی مهم” انتخاب شد.

این انیمیشن پیکسار به داستان میگل، پسر کوچک مکزیکی می‌پردازد که به دنبال رویاهای موسیقی خود می‌رود. باورها و سنت‌های مکزیکی در این انیمیشن به طرز قابل توجهی بررسی شده و مفهوم پدر و مادر برای ما به تصویر کشیده شده است.

 “Coco the Movie:Coco” یک فیلم موزیکال فانتزی سه بعدی کامپیوتری آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده است. این فیلم داستان پسری 12 ساله به نام میگل را روایت می‌کند که به سرزمین مردگان سفر می‌کند تا پدربزرگ خود را که یک موسیقی‌دان افسانه‌ای است، پیدا کند.

این انیمیشن پیکسار داستان رایلی، یک دختر نوجوان را به تصویر می‌کشد که تازه به شهری بزرگ نقل مکان کرده است. اما تمام احساسات او، از جمله شادی، غم، ترس، خشم و اندوه، در مغز او در دسترس است و با یکدیگر به موجبات واقعیت‌های زندگی و تغییراتی که تجربه می‌کند، راه می‌اندازند.

فیلم در ذهن دختر جوانی به نام رایلی اتفاق می‌افتد، جایی که پنج احساس شخصیت‌یافتهشادی، غم، خشم، ترس و انزجاراعمال و خاطرات او را کنترل می‌کنند. وقتی خانواده رایلی به شهر جدیدی نقل مکان می‌کنند، احساسات او برای تنظیم کردن تلاش می‌کنند و منجر به درگیری در ذهن او می‌شود.

این انیمیشن دیزنی در مورد کنایه پردازی‌ای به دست خداوند می‌باشد که یک پسر را به خرس تبدیل می‌کند. این انیمیشن الهام گرفته شده از افسانه‌های بخش های مختلف جهان است و در آن تلاش برادرخواندگان برای بازگشت به بشریت و پرداختن به ماجراهای مختلف به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم صداپیشگان واکین فینیکس، جرمی سوارز، ریک مورانیس، جیسون رایز، دی بی سوئینی و جوآن کیوزاک اجرا می کنند. کارگردانی آن را آرون بلیز و رابرت واکر بر عهده داشتند و چاک ویلیامز تهیه کننده آن بود. آهنگسازی این فیلم توسط فیل کالینز ساخته شده است که چندین آهنگ را نیز برای این فیلم نوشته و اجرا کرده است.

این انیمیشن پیکسار در دنیای آینده بازی می‌شود که زمین به دلیل آلودگی و زباله‌های زیاد توسط بشر ترک شده است. وال‌اِی، روباتی است که تنها باقی‌مانده و انسانگرا روی زمین است. داستان درباره عشق و تلاش برای بازیابی زمین سالم و روابط انسانی است.

WALL-E یک فیلم بصری خیره کننده است که برخی از تاثیرگذارترین انیمیشن هایی را که تا به حال دیده شده را به نمایش می گذارد. شخصیت های فیلم دوست داشتنی و قابل ربط هستند و داستان هم دلچسب و هم قابل تامل است. WALL-E یک فیلم کلاسیک پیکسار است که مطمئناً مخاطبان در هر سنی را خوشحال می کند.

جمع بندی:

این انیمیشن ها تنها بخشی از غمگین‌ترین انیمیشن‌های تاریخ هستند. البته هر فردی ممکن است به طور متفاوت به این انتخاب نگاه کند و سلیقه شخصی در انتخاب انیمیشن‌ها نقش دارد.

امیدوارم که لذت برده باشید و پیدا کردن انیمیشنی که به سلیقه شما می‌خورد راحتتر شده باشد!

مقالات دیگر:
دیدگاه ها:

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.