>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

معرفی فیلم ” بتمن علیه سوپرمن “

معرفی فیلم ” بتمن علیه سوپرمن “

معرفی فیلم ” بتمن علیه سوپرمن “

رسول مفاخری

رسول مفاخری

فعال حوزه مدیا | نویسنده

بتمن
علیه
سوپر من

داستان فیلم:

در حین درگیری سوپرمن با ژنرال زاد، ساختمان شرکت وین در متروپلیس نابود شده و یکی از دوستان بروس وین کشته می شود. بروس از سوپرمن کینه به دل می گیرد و به فکر نابودی می افتد. با گذشت هجده ماه از حادثه متروپلیس سوپرمن خبرنگار روزنامه دیلی پلنت شده استوبروس که از حضورش به عنوان بتمن دو دهه می گذرد مشغول فعالیت های خودش است. از طرفی سوپرمن با دیدن اخبار فعالیت های بتمن تصمیم می گیرد وی را از سر راه بردارد….

معرفی:

در مارس 2016، طرفداران دی سی در سراسر جهان با یک درگیری حماسی دو ابرقهرمان نمادین در «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» زک اسنایدر پذیرفته شدند.این فیلم موردانتظار شوالیه تاریکی و مرد فولادی را برای اولین بار روی پرده بزرگ گرد هم آورد و نتیجه آن یک تجربه بصری خیره کننده و از لحاظ احساسی جذاب بود.

پیدایش تعارض

فیلم با دنیایی آغاز می‌شود که هنوز درگیر نبرد ویرانگر سوپرمن (هنری کاویل) و ژنرال زود در «مرد پولادین» است.”در حالی که سوپرمن توسط برخی به عنوان یک شخصیت خداگونه مورد احترام قرار می گیرد، مخالفت های فزاینده ای وجود دارد که در نیت او و خطر بالقوه ای که برای بشریت ایجاد می کند تردید دارند. در میان این شکاف، بتمن (بن افلک) به عنوان یک کارآگاه هوشیار ظاهر می شود که سوپرمن را به عنوان یک تهدید بالقوه می بیند و به دنبال پاسخگویی او برای اعمالش است.

نبرد ایده آل ها

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» عمیقاً به درگیری ایدئولوژیک بین بتمن و سوپرمن می پردازد. بتمن که به دلیل بدبینی و بی اعتمادی به ابرقهرمانان هدایت می شود، معتقد است که قدرت کنترل نشده سوپرمن باید مهار شود. از سوی دیگر سوپرمن خود را نجات دهنده می بیند و با سنگینی توقع عمومی دست و پنجه نرم می کند.

نکته برجسته فیلم بدون شک رویارویی حماسی بین این دو قهرمان است. نبرد، چه فیزیکی و چه فلسفی، نه تنها قدرت ها و مهارت های مربوطه را به نمایش می گذارد، بلکه تفاوت های اساسی در ایدئولوژی های آنها را نیز بررسی می کند. این برخورد بین تاریکی و نور، نیروی بی رحم و توانایی های مافوق بشری، ترس و امید است.

معرفی Wonder Woman

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت»، معرفی زن شگفت‌انگیز (گَل گَدوت) به دنیای توسعه‌یافته دی‌سی بود. ظاهر Wonder Woman نه تنها یک عنصر بسیار مورد نیاز از توانمندسازی زنانه را به فیلم اضافه کرد، بلکه به عنوان پلی برای فیلم های ابرقهرمانی آینده دی سی عمل کرد.

بازی گدوت از زن شگفت‌انگیز جذاب بود و مخاطبان را مشتاقانه منتظر فیلم مستقل او کرد که در سال 2017 اکران شد و به یک موفقیت جهانی تبدیل شد.

عینک بصری و عمق احساسی

زک اسنایدر که به خاطر فیلم های بصری خیره کننده اش شناخته می شود، سبک خاص خود را در «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» آورده است.فیلم مملو از سکانس‌های اکشن نفس‌گیر و جلوه‌های بصری خیره‌کننده است که واقعاً مخاطب را در دنیای این ابرقهرمانان غرق می‌کند.

در حالی که فیلم غیرقابل انکار یک منظره بصری است، همچنین دارای مقدار شگفت انگیزی از عمق احساسی است. این مضامین هویت، هدف، و مبارزه برای انجام آنچه درست است در مواجهه با ناملایمات طاقت فرسا را بررسی می کند. اجراها، به ویژه از بن افلک و هنری کویل، حسی از آسیب پذیری و انسانیت را به شخصیت های آنها می بخشد و درگیری آنها را جذاب تر می کند.

تنظیم صحنه برای آینده

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» نه تنها یک درگیری حماسی بین دو ابرقهرمان افسانه‌ای را به نمایش گذاشت، بلکه زمینه را برای فیلم‌های آینده در دنیای توسعه‌یافته DC فراهم کرد. این فیلم با معرفی شخصیت‌های کلیدی مانند لکس لوتور (جسی آیزنبرگ) زمینه را برای تشکیل لیگ عدالت فراهم کرد.

پس از اکران این فیلم، DC Extended Universe با فیلم هایی مانند ” Suicide Squad“و “Wonder Woman” و “Justice League” گسترش یافت.هر یک از این فیلم‌ها بر پایه‌ی بنیادی که «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» گذاشته بود، یک جهان مشترک را ایجاد کرد که همچنان مخاطبان را تا به امروز مجذوب خود می‌کند.

و در نتیجه :

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» یک تجربه سینمایی هیجان انگیز و قابل تامل را برای طرفداران بتمن و سوپرمن فراهم کرد. این فیلم برخورد این دو قهرمان نمادین را به نمایش می‌گذارد و در عین حال بستری برای دنیای مشترک فیلم‌های ابرقهرمانی DC می‌سازد. این فیلم با جلوه های بصری خیره کننده، عمق احساسی و بازی های به یاد ماندنی خود، تماشای این فیلم برای علاقه مندان به ابرقهرمانان را ضروری می سازد.

مقالات دیگر:
دیدگاه ها:

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها
تبلیغات