>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

معرفی فیلم ” جنگ ستارگان “

معرفی فیلم ” جنگ ستارگان “

معرفی فیلم ” جنگ ستارگان “

رسول مفاخری

رسول مفاخری

فعال حوزه مدیا | نویسنده


جنگ 
ستارگان

داستان فیلم :

داستان فیلم نزدیک به سه دهه پس از اتفاقات « بازگشت جدای » و شکست امپراطور رخ می دهد. کهکشان در حال حاضر با یک تهدید جدید از یک گروه خطرناک که First Order نام دارد مواجه شده است. این گروه قصد تسلط بر کهکشان و نابودی تمام کسانی را دارد که با آنها همراه نیستند. رهبر این گروه فردی مرموز و قدرتمند به نام کایلو رن ( آدام درایور ) می باشد که دلایل نامعلومی برای نابودی جهان در سر دارد. در این بین، عدم اطلاع از مکان دقیق لوک اسکای والکر ( مارک همیل ) باعث نگرانی هایی برای گروه های طرفین مبارزه شده است. هان سولو ( هریسون فورد ) و چیوباکا ( پیتر میهیو ) به همراه افرادی تازه متحد می شوند تا علاوه بر مقابله با تهدیدهای First Order ، تلاششان را برای یافتن اسکای والکر ادامه دهند. از طرف دیگر First Order نیز در پی یافتن و نابودی اسکای والکر می باشد اما…

معرفی:

زمانی که «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» در سال 2015، کهکشان های بسیار دور از هیجان شعله ور شدند. هفتمین قسمت از مجموعه افسانه ای جنگ ستارگان، این فیلم بازگشت پیروزمندانه ای را به جهان محبوب خلق شده توسط جورج لوکاس نشان داد. به کارگردانی جی.جی. آبرامز، “نیرو برمی خیزد” توانست ماهیت سه گانه اصلی را به تصویر بکشد و همچنین شخصیت ها و خطوط داستانی جدیدی را معرفی کند که مخاطبان را در سراسر جهان مجذوب خود کرد.

بازگشت افسانه ها

یکی از برجسته ترین جنبه های «نیرو بیدار می شود» بازگشت شخصیت های نمادین از سه گانه اصلی بود. دیدن هریسون فورد در نقش خود به عنوان هان سولو جذاب و شوخ، در کنار کری فیشر در نقش ژنرال لیا ارگانا، موجی از نوستالژی را برای طرفداران دیرینه به ارمغان آورد. این فیلم همچنین از مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر، آخرین جدای که به طور مرموزی به تبعید رفته بود، استقبال کرد.

وارد نسل جدید شوید...

در حالی که قهرمانان قدیمی مطمئناً جذابیت زیادی داشتند، “نیرو برمی خیزد” نسل جدیدی از شخصیت ها را معرفی کرد که به سرعت قلب طرفداران را به دست آورد. تصویر دیزی ریدلی از ری – یک لاشخور مستقل، مدبر و با اراده – یک نفس تازه بود. جان بویگا فین، یک طوفان سرخورده سرخورده که بر ضد نظم اول قرار گرفت، به داستان عمق و انسانیت افزود. و چه کسی می تواند دروید شایان ستایش و وفادار BB-8 را که فوراً مورد علاقه طرفداران قرار گرفت، فراموش کند؟

سفر به سمت تاریکی

نیرو بیدار می شود” همچنین سیث لرد قدرتمند، جانشین دارث ویدر، کیلو رن را دوباره معرفی کرد. کیلو رن که توسط آدام درایور به تصویر کشیده شده بود، تاریکی را در آغوش گرفت و از مسیر جدی دور شد. کشمکش‌ها و کشمکش‌های درونی او یک آنتاگونیست پیچیده و چندلایه را ارائه می‌کردند که تضاد کاملی با تصویر سیاه و سفید تبهکاران در سه‌گانه اصلی داشت. این فیلم پویایی بخش تاریک نیرو را به گونه ای بررسی کرد که مخاطبان را مجذوب خود کرد.

ترکیبی از احترام و اصالت

جی.جی. آبرامز با موفقیت نوستالژی و نوآوری را در هم آمیخت و به سه گانه اصلی ادای احترام کرد و در عین حال قلمروی جدید را کاوش کرد. این فیلم عناصر آشنایی مانند هزاره شاهین، نبردهای شمشیرهای نوری و نبردهای فضایی حماسی را به ارمغان آورد. در همان زمان، سیاره‌ها، گونه‌ها و داستان جدیدی را معرفی کرد که بینندگان را در لبه صندلی‌هایشان نگه می‌داشت.

نمایش بصری و درخشش سینمایی

از نظر بصری، «نیرو بیدار می شود» جشنی برای چشم ها بود. از جنگل‌های سرسبز تاکودانا تا بیابان‌های برهوت جاکو، این فیلم بینندگان را به دنیاهای جدید خیره‌کننده منتقل کرد. جلوه های عملی، همراه با CGI پیشرفته، یکپارچگی یکپارچه را ایجاد کرد که تجربه همه جانبه را افزایش داد. سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز بودند، تماشاگران را مجذوب خود می‌کردند و باعث می‌شد هوس بیشتری داشته باشند.

موسیقی متنی که به یک آکورد ضربه می زند...

هیچ فیلمی از جنگ ستارگان بدون یک موسیقی فراموش نشدنی کامل نخواهد بود و «نیرو برمی خیزد» دقیقاً همین را ارائه کرد. موسیقی متن فیلم که توسط جان ویلیامز افسانه ای ساخته شده، روح سه گانه اصلی را به تصویر می کشد و در عین حال مضامین جدید و نمادینی را برای شخصیت های جدید معرفی می کند. بازگشت نماد “عنوان اصلی جنگ ستارگان” سینماها را پر از حس ماجراجویی و هیجان کرد.

نیرو یک فصل جدید را بیدار می کند

«جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» جان تازه ای به فرنچایز دمید و زمینه را برای قسمت های بعدی فراهم کرد. این عشق و شوری را که طرفداران نسبت به این جهان دوست داشتنی احساس می کردند دوباره زنده کرد و در عین حال نسل جدیدی را به سفر حماسی که جنگ ستارگان نشان می دهد معرفی کرد.

و در پایان:

نیرو بیدار می شود” با ترکیبی عالی از نوستالژی، جلوه های بصری پیشگامانه، شخصیت های جذاب و داستانی که مخاطبان را مشتاق چیزهای بیشتری می کرد، ثابت کرد که این نیرو با حماسه جنگ ستارگان همچنان قوی است. این فصل جدیدی را در اپرای فضایی حماسی آغاز کرد و طرفداران را مشتاق کرد تا ببینند چه چیزی در کهکشان بسیار دور در پیش است. باشد که نیرو با همه ما همراه باشد زیرا ما فصل بعدی این حماسه بی انتها را پیش بینی می کنیم.

 
مقالات دیگر:
دیدگاه ها:

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.