>
cropped-لوگو-سایت.png

09366270082
09105826349

تماس باما

noghte.studio2023@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

همه چیز درباره استودیو بازی سازی NetherRealm

همه چیز درباره استودیو بازی سازی NetherRealm

همه چیز درباره استودیو بازی سازی NetherRealm

استودیو NetherRealm و شکوفایی با Mortal Kombat

سری بازی های Mortal Kombat که تاریخ ساخت اولین نسخه آن به سال 1993 میلادی باز می گردد، شهرت و محبوبیت فراگیری در میان گیمر های سراسر دنیا پیدا کرده و پس از ارائه نسخه های جدیدتر و ارتقای نسخه های پیشین، بازی های کامل و همه چیز تمامی را در اختیار همگان قرار داد تا جایی که پس از انتشار Mortal Kombat 1 همه را به سمت خود کشیده و کنجکاوی در مورد سازندگانش را افزایش داد. استودیو NetherRealm تنها تعدادی از بازی ها را ساخته و دیگر نسخه ها مربوط به سازندگان پیشین است و همین سوالات را در ذهن گیمر ها بیشتر کرده است.

نقطه شروع استودیو NetherRealm

این استودیو که در ایالت ایلینوی، شهر شیکاگو امریکا مشغول به کار و توسعه است، در تاریخ 20 آوریل 2010 میلادی ایجاد و تاسیس شد. استودیو NetherRealm زیر نظر سازمان مادر خود یعنی Warner Bros. Interactive Entertainment مشغول به کار شد. از همان نقطه شروع مشغله عمده ی کارکنان استودیو NetherRealm به سری بازی های Mortal Kombat گره خورد تا این استودیو با این بازی و بازی نیز با این استودیو شناخته شود.

برای شروع، Mortal Kombat را انتخاب کرده و پس از توسعه نسخه Mortal Kombat 2011 را در چند پلتفرم انتشار و ارائه کردند. تجربه اول آنها موفقیت آمیز بود و نمرات قابل قبولی هم از گیمر ها و هم از داوران جشنواره های مختلف دریافت کردند و در همان سال چندین جایزه را به خود اختصاص دادند. پس از این اتفاق آنها کار خود را نیز مانند بازی هایشان توسعه دادند و خود را محدود به بازی های کنسولی و pc نکردند؛ آنها به توسعه بازی های موبایلی نیز پرداختند. در این مسیر اولین توسعه را با 2011 Batman: Arkham City Lockdown جشن گرفتند و نشان دادند در بازی های موبایلی نیز می توانند خوب عمل کنند.

اد بون: مؤسس، مغز متفکر و هسته مجموعه

ادوارد جان بون مشهور به اد بون متولد 22 فوریه 1964 ایلینوی امریکا، ارائه کاری و برنامه نویسی خود را با سری بازی های Mortal Kombat شروع کرد. اد بون در MidWay Games کار خود را آغاز کرد و در این مجموعه بیش از 15 سال تلاش کرد؛ حاصل تلاش های این کارگردان و برنامه نویس خلاق سری بازی محبوب و مشهور Mortal Kombat است. اد بون پس از انحلال میدوی گیمز با مجموعه برادران وارنر (Warner Bros. Interactive Entertainment) پیش رفت و در این مجموعه نیز عمدتا بر روی Mortal Kombat کار کرد تا این تلاش ها و زحمات، سبب شود که برادران وارنر او را به ریاست استودیو NetherRealm منصوب کنند. او حالا مجموعه خودش را دارد و خودش هم تصمیم می گیرد که روی کدام بازی فکر کنند و آن را توسعه دهند. او پس از این هم ثابت کرد که با علاقه و خواسته شخصی روی Mortal Kombat کار می کند و این اتفاق اجباری از سوی برادران وارنر نبوده است.
اد بون بارها و بارها مورتال کامبت را توسعه داده و همچنان نیز پیشروی می کند؛ این به گونه ای است که انگار اد بون و استودیو NetherRealm تنها برای توسعه مورتال کامبت خلق شده اند. اد بون مدیر، متفکر، خلاق و برنامه نویس بزرگی است که بارها و بارها خود را به دنیای گیم و گیمر ثابت کرده است.

بازی های منتشر شده استودیو NetherRealm:

بازی های موبایلی:

1. Batman: Arkham City LockDown 2011

2. Injustice: Gods Among us 2013

3. Batman: Arkham Origins 2013

4. WWE Immortals 2015

5. Mortal Kombat X

6: Injustice 2: Every Battle Defines You 2017

بازی های کنسول و PC:

 1. Mortal Kombat 2011

پلتفرم ها: ps3، Xbox360، psvita، PC 

 2. Injustice 2: Gods Among us 2013

پلتفرم ها: ps3، ps4، pc، Xbox360، psVita، WiiU

 3. Mortal Kombat X 2015

پلتفرم ها: PC، Xbox one، ps4

 4. Injustice2 2017

پلتفرم ها: PC، Xbox one، ps4

 5. Mortal Kombat11 2019

پلتفرم ها: ps4، xbox one، PC، Nintendo Switch

 6. Mortal Kombat1 2023

پلتفرم ها: ps5، Nintendo Switch، Xbox series s/x

اوضاع کنونی استودیو NetherRealm

بخش توسعه بازی های موبایلی استودیو NetherRealm تعطیل شده است و ده ها کارمند اخراج شده اند و اد بون تمام تمرکز خود را به بازی های کنسول و pc معطوف کرده است تا در این زمینه کیفیت بیشتری ارائه دهد. استودیو ندررلم 3 سال است که تمام نگاه خود را به ارتقای Mortal Kombat 1 دوخته و هیچ بازی جدیدی را به برنامه های خود اضافه نکرده است. این اتفاق باعث می شود کیفیت بالاتر برود اما گیم بازان در کنار کیفیت به کمیت و تعداد بازی ها نیز اهمیت می دهند و این خبرگزاری های مختلف را به ساخت شایعه وا می دارد. گمانه زنی ها به حدی زیاد بود که چند ماه پیش اد بون شخصا اعلام کرد آنها تمام تمرکز خود را به Mortal Kombat 1 گره زده اند.

باید دید آنها می توانند مورتال کامبت را ارتقا دهند یا پس از مدتی کسل کننده خواهد شد؟! نهایتا 6 ماه بعد به پاسخ این سوال خواهید رسید.

مقالات دیگر:
دیدگاه ها:

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تبلیغات